Žandikaulio sąnario sutrikimų gydymas namuose

Jaučiate diskomfortą ar skausmą žandikaulio sąnario srityje? Kas gali pagelbėti namuose?

Pirmiausia svarbu suvokti, kad dažniausiai dėl apatinio žandikaulio sąnario sutrikimų atsiradę simptomai yra laikini ir „su laiku” praeina.

Atsiradus skausmui/maudimui dėl žandikaulio sąnario sutrikimų – namuose gali pagelbėti:

  • Venkite didelės amplitudės žandikaulio judesių: stenkitės plačiai nežiovauti, nešaukite, nedainuokite ir nedarykite nieko, kas verstų plačiai išsižioti. Netikrinkite, ar plačiai žiojantis girdisi spragsėjimas, ar ne – sąnariui geriausi kuo mažesnės amplitudės judesiai.
  • Valgykite minkštą maistą: pavyzdžiui, košę, varškę, sriubą ir kt..
  • Naudokite šaltą (pakaitomis su šiltu) kompresą. Ant skausmingos vietos priglauskite ledo pūslę (šaltą kompresą, sausą ledą), įvyniotą į ploną rankšluostį ar servetėlę. Jokiu būdu nelaikykite ledo tiesiai ant odos, nes galite sudirginti odą. Šaldyti apie 10 minučių. Panaudojus šaltą kompresą, prie veido maždaug 5 min. reikėtų palaikyti šiltą rankšluostį. Patariama tokią procedūrą atlikti kelis kartus per dieną.
  • Nesukąskite stipriai dantimis – tarp dantų turėtų būti mažas tarpelis. Tai padeda sumažinti žandikaulio spaudimą ir dantų dilimą. Vienas iš būdų, kaip tai padaryti – įdėti liežuvį tarp dantų.
  • Nekramtykite nagų, vekite kramtyti kramtomąją gumą, nedėkite smakro ant rankos. Taip pat praktikuokite gerą laikyseną, nes tai gali padėti sumažinti kaklo ir veido skausmą.
  • Stresą mažinančių metodų taikymas, pavyzdžiui, joga ar meditacija.
  • Fizinė terapija arba masažas. Tai procedūros, kurias atlieka žmogus, kuris specializuojasi kvalifikuotai atlikti šias procedūras, kai pacientas skundžiasi žandikaulio sąnario skausmu/maudimu.
  • Stenkitės gerai išsimigoti, miegodami nelaikykite rankos po smakru, venkite kofeino.
  • Nereceptinių vaistų vartojimas. Jei skausmas intensyvus – išgerkite nesteroidinių vaistų nuo uždegimo (pavyzdžiui, ibuprofeno).