Vaiko mityba ir netaisyklingas sąkandis

Kūdikystė. Krūties žindymas – pati geriausia mankšta žandikauliams ir veido raumenims. Primygtini siūloma žindyti iki kol kūdikiui sueis 6 mėnesiai ir skatinama tai tęsti bent iki metų. Kuo ilgiau vaikas žindomas – tuo labiau skatinamas tinkamas žandiklaulių formavimasis.

Nuo 6 mėnesių reiktų skatinti vaiką pradėti kramtyti kietesnį maistą – duoti gabaliukais papjaustytą išvirtą morką, bulvę, duoniuką ir pan. kad jis pats maistą sutrintų su bedantėmis alveolinėmis ataugomis. Taip formuojamas kramtymo ir rijimo refleksas. Kai kurios mamos neduoda kieto maisto bijodamos užspringimo, tačiau tokia tikimybė yra maža, nes nuo springimo apsaugo esami refleksai. Tačiau visada būkite šalia ir stebėkite vaiką. Neduokite vaikui slidžių maisto produktų, pavyzdžiui, uogų, pomidoriukų ir pan.

Šis metodas, kai kietas maistas duodamas kūdikiui praleidžiant trinto maisto davimo laikotarpį yra vadinamas BLW (Baby-led weaning). Apie jį daugiau galite paskaityti čia.

Vaikystė. Labai svarbu, kad vaikas kuo dažniau kramtytų kietą maistą (morkas, obuolius, kriaušes, riešutus, kietesnę mėsą ir pan.), nes būtent tada treniruojami veido raumenys ir skatinamas žandikaulių augimas ir vystymąsis. Kai žandikauliai yra tinkamai susiformavę – žymiai mažesnė tikimybė, kad dantys bus susigrūdę.

PATARIMAS. Po valgio didesni vaikai gali 5 minutes pakramtyti kramtomąją gumą (geriausia be cukraus, su ksilitoliu). Kramtymas ne tik skatina raumenų funkcionavimą, mažina dantų susigrūdimo tikimybę, tačiau taip pat skatina seilėtekį, kas labai svarbu karieso prevencijai.