Pratimai nešiojantiems Myobrace. Sudėtingesni pratimai pažengusiems.

Kiekvieną dieną panešiojus Myobrace 30 minučių rekomenduojama atlikti po pratimą, kuris treniruoja veido ir burnos raumenis. Pasirinkite vieną iš žemiau paminėtų pratimų ir jį atlikite 2-5 minutes. Tada treinerį vėl reiktų įsidėti į burną ir dar nešioti 30 – 90 minučių. Kasdien atliekant šiuos pratimus – pasieksite geriausią rezultatą.

Prieš pradėdami 3 grupės pratimus, įsitikinkite, kad atliekant 1 grupės, 2 grupės  ir 3 grupės pratimus nejaučiate jokio diskomforto. Žemiau išvardinti pratimai skirti jau labiau pažengusiems pacientams.

Nepamirškite, kad taip pat Myobrace treinerį būtina laikyti burnoje per naktį, miego metu.

Myobrace 4 grupė pratimų

Žiovulys

Žiovulys stimuliuoja liežuvio ir gerklės raumenis. Tai padės jums taisyklingai nuryti.

  • Žiovaukite tardami “aaa”, tačiau neprasižiokite daugiau kaip 12 mm.
  • Atpalaiduokite gerklės raumenis.
  • Įkvėpkite ir iškvėpkite.

Užtvara vandeniui

Išmokite taisykligai nuryti skysčius.

  • Gurkštelėkite vandens, laikykite liežuvį burnoje nukreiptą žemyn ir truputį išgaubtą į vidų.
  • Nukreipkite gurkšteltą vandenį į išgaubtą liežuvį.
  • Laikykite vandenį tarp liežuvio ir gomurio. Liežuvis turi būti taisyklingoje padėtyje. Atlikdami šį pratimą prasižiokite.
  • Jūsų liežuvis turi likti truputį prispaustas ir “įtraukas”, liežuvio kraštai turi liesti dantenas, o ne dantis. Vanduo turi būti laikomas Jūsų išgaubto liežuvio viduryje lyg dubenėlyje.
  • Veidrodyje stebėkite, ar darote pratimą taisyklingai.
  • Išspjaukite vandenį į puodelį

Video su pratimais (anglų k.)

_____________________________________

Myobrace 5 grupė pratimų

Rijimas geriant iš suspaudžiamo butelio

Tai dar vienas pratimas, kurio metu išmoksite taisyklingo rijimo ir liežuvio judesių kontrolės. Jei pavyks atlikti pratimą, liežuvis turėtų likti taisyklingoje padėtyje, o Jūs išmoksite gerti taisyklingai.

  • Sukąskite krūminius dantis.
  • Viso pratimo metu liežuvį laikykite taisyklingoje padėtyje.
  • Nustumkite vanenį į burnos kraštus virš krūminių protinių dantų.
  • Sučiaupkite lūpas, kad burnoje susidarytų vakuumas.
  • Nustumkite vandenį link liežuvio kraštų. Laikykite liežuvį taisyklingoje padėtyje, nelieskite juo dantų.
  • Veidrodyje stebėkite, ar Jūsų liežuvio padėtis taisyklinga.
  • Nurykite vandenį.

Liežuvio raumenų stiprinimas

Šis pratimas padeda stiprinti liežuvio raumenis.

  • Pažvelkite į veidrodį ir iškiškite liežuvį.
  • Padarykite jį kaip įmanoma plonesnį, įtraukdami šoninius jo raumenis.
  • Užrieskite liežuvio galiuką į viršų ir juo siekite tinkamos vietos – liežuvis turėtų būti apvalainas ir siauras, o ne plokščias.
  • Jūsų liežuvis neturi liestis prie dantų ar lūpų.
  • Atpalaiduokie lūpas

Video su pratimais (anglų k.)

_______________________

Myobrace 6 grupė pratimų

Sakykite kik kik kik

Atlikdami šį pratimą (tardami “kik-kik-kik”) sužinosite, kur laikyti užpakalinę liežuvio dalį, bei pajusite, kurioje vietoje liežuvis atveria ir užveria oro kelią ryjant.

  • Sakykite “kuh-kuh-kuh”.
  • Atpalaiduokite lūpas ir stebėkite užpakalinę savo liežuvio dalį veidrodyje.
  • Sakykite “yuh”
  • Sakykite “kik – kik – kik”. Burna turėtų likti pravira. Apatinis žandiklaulis neturi judėti.
  • Tarkite “kuh” ir pajauskite jėgą burnos ertmės gilumoje.

P.S. Tardami šiuos įvairius garsus, atkreipkite įpatingą dėmesį į tai, kurioje vietoje yra Jūsų liežuvis.

Gargaliavimas

Atlikdami šį pratimą, galėsite pajusti, kaip dirba raumenys rijimo metu.

  • Gargaliuokite nedideliu kiekiu vandens, neskleisdami jokio garso.
  • Gargaliuokite be vandens.
  • Pajuskite kaip dirba raumenys užpakalinėje gerklės dalyje. Tai padės Jums geriau suprasti, kaip veikia raumenys galinėje gerklės dalyje ir kaip geriau juos kontroliuoti ryjant.

Gėrimas per šiaudelį

Gėrimas per šiaudelį yra puikus pratimas, stiprinantis lūpų raumenis.

  • Geriant per šiaudelį, tik nedidelė jo dalis turi būti tarp lūpų.
  • Laikykite liežuvį taisyklingoje padėtyje, o krūminius dantis sukąskite.
  • Traukite vandenį virš liežuvio ir aplink liežuvio šonus

Video su pratimais (anglų k.)

Literatūra: Pratimų vadovas “Trainer activities”. Daugiau informacijos rasite www.myobrace.com

P.S. Geriausia, esant miofunkcinėms problemoms, gydymą atlikti pas miofunkcinės terapijos specialistą, kuris individualiai paskirs pratimus ir tiksliai parodys, kaip juos atlikti.